czwartek, 1 września 2016

Jajeczno- olejowa naturalna odżywka nabłyszczająca włosy :)

Muszę się podzielić z Wami moją ulubioną  formą  naturalnej maseczki do włosów jaką sobie przygotowuję pod czepek ocieplający.Efekt  "nawłosowy" jest tak bardzo zadowalający ,że  sama się  dziwię ,ze tak późno uwierzyłam w zapewnienia mojej mamy,która kiedyś cos podobnego stosowała na swoje włosy w czasach kiedy nie było odżywek do wszystkiego  rodzaju włosów a na półkach stał (albo  i nie) szampon brzozowy lub familijny( pokrzywowy też był ).
Dobrze koniec etapu wspominek przechodzę do konkretu :)

Przeglądając zagraniczne kanały Youtube a konkretnie te  dziewczyn ze wschodu z indyjską urodą i zamiłowaniem do  naturalnej pielęgnacji powodującej  nabłyszczenie i odżywienie  włosów długich i ciemnych  trafiłam na kilka wariacji .Ponieważ ja stworzyłam tzw "swoją" wersję ,którą stosuję od kilku tygodni a na której efekty nie czekałam długo ...musiał powstać ten wpis z przepisem na taką maseczkę  na który serdecznie zapraszam :)

Co potrzebujemy do supermaseczki ?
W zależnosci od długości włosów i ich ilości przygotowuję następującą mieszankę :

Skalp głowy smaruję jamajskim  czarnym  olejem rycynowym (wzmacnia cebulki a podobno ten wyjatkowo - wiadomo)

Mieszam w filizance :


  •  żółtko jaja od szczęśliwej kury ( a co mi tam )
  • trzy łyżki miodu ( naturalny ale nie z tzw  domowej pasieki)
  • trzy łyżki oleju lnianego








Starannie mieszam  i przygotowaną  miksturę nakładam na włosy :)




Mieszanka swietnie przylega do włosów  ale ma specyficzny zapach więc jesli nie lubicie zapachu surowego jajka zneutralizowanego miodem to nie poulbicie tej maseczki :)
Włosy szczelnie owijam folią spożywczą :)






Teraz juz tylko czas nałożyć czepek ocieplający lub nagrzany ręcznik :)





Po godzinie pod czepkiem włosy są nawilżone i zregenerowane.Myję je tradycyjnie ulubionym szmponem   KLIK   nakładam odzywkę i...włosy są lśniące  i podatne na układanie  jak nigdy dotąd. Polecam ten sposób  odżywienia włosów  (także do ujarzmienia szopowatej czupryny)   przynajmniej raz w tygodniu:) 
Pozdrawiam :)

Dziękuję za zaglądanie na mojego makowego bloga :)


Alicja




1 komentarz:

  1. Witam Cię Alicjo bardzo serdecznie. Szkoda wieeelka że już nie nagrywasz. Życzę Ci Szczęśliwego Nowego 2020 roku. Zdrowia i sił do życia . Pozdrawiam i ściskam:))

    OdpowiedzUsuń